Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Drama drama drama

Lundalivet, Studier, Termin 1 Permalink0
Nu är tentan äntligen avklarad. Fyra och en halv timmes total fokusering och adrenalinrus är över och jag känner mig helt utamattad. Men skönt att ha den gjord efter att men varit så fokuserat i flera veckor på att göra den.

Ikväll ska jag och mina kompisar till Malmö och fira lite!
 
Men jag tänkte dra en update om allt som hänt, för det har hänt en hel del sen jag skrev sist! Främst på boende-fronten. Först en dag förra veckan när jag kom hem från skolan hade det flyttat in en ny kille hos oss. Utan att någon frågat mig om det var okej, utan att de förvarnat mig ens. Och jag säger inget om det, men så frågade jag lite i förbigående om detta ändrade min hyra, men nej den ligger stadigt kvar på 4000kr/månad. Då frågade jag vad den totala hyran ligger på och fick till svar ca 9000. Det vill säga, jag betalar överlägset mest för att bo där, de två andra betalar 2500 var, och den nya killen bor gratis. "Han behövde ju någonstans att bo" Ja, vem fasen gör inte det? Sen är hans flickvän typ alltid hemma hos oss också, så när jag och johan är där är vi sex personer i lägenheten. Plus deras vänner som är där rätt ofta, så det finns ju ingen plats någonstans och det är alltid fullt med folk i köket när man ska laga mat...   
Sen igår så kom jag hem och märkte att det fattades massa saker i lägenheten. Typ skoställ, massa saker i köket, till och med tandborstmuggen var borta. Jag tänkte inte mer på det, förrän den nya killen sa att Kimi flyttat ut. Shiiiit. Det vill säga nu är allt kaos hemma. Så nu vill jag bara flytta ut så snart som möjligt. Letar lägenhet eller korridorrum varje dag, men måste ändå bo kvar till mars då mitt kontrakt har tre månaders uppsägningstid. 

Så ja lite drama kan man lugnt säga!
Men nu kan jag i alla fall gå tillbaka till mitt normala liv lite, även om jag har en uppsats att skriva. Så lovar mer bloggande om mitt (o)intressanta liv inom kort!
 
Nej nu måste jag snart fixa mig och dra till Malmö med mina brudar!
 
Puss och kram
 
Elin ♥
 
(Förhoppningsvis) aldrig mer!!! Wihooooo!
 
Till top