Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Julkänslan har hittat till Skåne

Lundalivet Permalink0
Så skön och lugn denna veckan varit ändå. Har varit i skolan och skrivit på min uppsats, känner att jag kommit igång med den ordentligt nu så det är jätteskönt! Hoppas att jag nästan hinner klart med den innan jul så jag får känna att jag är lite ledig också när jag är hemma.
 
Igår hade jag och Johan The Hobbit-maraton, först såg vi den första filmen hemma hos honom, sen gick vi direkt till bion och såg den senaste. Jag hade inte sett någon av dem och det var riktigt mysiga filmer! Lite som att titta på en lång spännande saga. Och med det slutet kommer garanterat en film till! Mysigt.
 
Annars är allt ganska lugnt just nu, och jag bara njuter av att se Lund bäddas in i en fin julatmosfär med ljus längs alla gator, granar på torgen och små julbodar. Och på Stortorget står den finaste gran jag sett, som lyser upp vintermörkret. Man blir helt lycklig varje gång man går förbi den.
Nu är det verkligen inte långt kvar och det ska bli så skönt att komma hem och vara hemma ett tag. Ladda upp för termin två som börjar 16e januari. Sen åker jag upp till Stockholm över nyår och hänger med Johan och hans familj vilket verkligen ska bli jättekul!
 
Nu ska vi kolla på Sunes jul, en av de roligaste julkalendrarna som gjorts, och dekorera lite pepparkakor!
Julmys på hög nivå.
 
Puss och kram
 
Elin ♥
 
Fin-granen ♥
Till top