Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Soffmys-torsdag

Lundalivet, Studier, Termin 1, Träning Permalink0
Så sjukt nice. Den nya soffan hos Johan är precis färdigmonterad! Det blev helt grymt bra. Nu kan vi äntligen sitta i soffan och kolla på tv istället för att bara ha sängen att sitta i. Vi ska snart fixa lite popcorn och sen sätta på någon skön film!
 
Idag har pluggandet gått sådär, men vi hade en riktigt intressant föreläsning om tryckfrihet på eftermiddagen. Tror kanske jag ska fördjupa mig i något inom det ämnet på uppsatsskrivningen som kommer efter nästa tenta.
Man ska välja ett ämne i anslutning till kursen i konstitutionell rätt och sen skriva ett fördjupningsarbete. Jag får klura lite på det där..
 
I tisdags var jag på gymmet för första gången på några veckor. Det kändes i benen efteråt kan jag säga! Sprang ungefär 5km, och sen lite styrka på det. Känns viktigt att få in en rutin med att gå till gymmet för man blir så mycket piggare av det, speciellt nu på vintern när det är mörkt och man mest känner sig helt trött hela tiden. Så nu blir det så mycket träning jag hinner med!
 
Nej, nu ska vi fixa lite götte och kolla på film!
 
Puss och kram
 
Elin ♥
 




Till top