Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

"It takes a fool to remain sane"

Lundalivet, Studier, Termin 1 Permalink0
Tentaplugget tar nu upp i princip all min vakna tid. 
Okej, det var att ta i, men det är inte långt borta ska jag säga. Det känns som att från början av förra veckan så har mitt liv kretsat king denna förbannade tenta i allmän rättslära. Vi sitter dag ut och dag in i tysta lässalen på Juridicum (även lördag och söndag), och inget känns ju direkt klarare än i början av dagen när man går hem. Suck. 
Längtar verkligen till fredag kl 12 när vi går ut från den där ångestfyllda salen och kan börja glömma (supa) bort allt vad Kants kategoriska imperativ heter!
 
Jag och några andra tjejer har styrt upp en gemensam utgång för klassen på kvällen på fredag, eftersom våran klass är helt lost har ingen bokat sittning på nation som man "ska" göra efter en tenta. Katastrof tyckte de på termin 2, därför bestämde vi oss för att starta en grupp. "OFFER" - Officiella FestFixarnas EventRörelse, för att säkra alla kommande tentasittningar! Det kommer nog bli jättekul att vara ansvarig för att fixa alla såna evenemang framöver, och vi är ett skönt litet gäng så termin 1 kan se fram emot en grym sittning efter tentan i konstitutionell rätt!
 
Nu har jag inte tid att blogga mer, måste starta en tvätt, göra mat, sen fortsätta plugga. Underbart! 
(kan det inte bli fredag snart?)
 
Puss och kram
 
Elin ♥
 
 
Till top