Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Lugna veckan

Lundalivet, Studier, Termin 1 Permalink0
Sitter på en riktigt trött studentlärarövning som handlar om en miljöminister som vill införa hundskatt... Ja ni hör ju haha. 
Denna veckan är riktigt lugn pluggmässigt, skönt. Efter tentan är det lugnt ett tag nu, vi har lite inlämningsuppgifter, seminarie och sånt,  men nu handlar det mest om att sätta sig in i ett nytt sätt att tänka efter rättsfilosofin på allmän rättslära. Nu måste man kunna tolka lagar, leta efter tillämpliga paragrafer och stycken. Det ska nog gå bra, men just nu handlar det bara om sååå tråkiga saker. Val, regering och riksdag. Blä. 
Snart ska vi i alla fall läsa om mänskliga rättigheter och EU-rätt, vilket jag hoppas kommer hindra mig från att nicka till varje gång jag tar fram böckerna. 
Har faktiskt inga planer för helgen heller. Första gången det händer här i Lund tror jag! Men det är bara gött att ta det lungt den här veckan. 
Så inte så mycket action i stundentlivet just nu alltså, men snart snurrar allt igång igen med en ny arbetskväll på gbgs, tacksittning, Kajplatsresan och massa annat kul! Uppdaterar er självklart mer om detta längre fram!
Hoppas alla mina vänner och min familj där hemma har det fint. Jag och Johan kommer till Göteborg och firar min födelsedag nästa helg, hoppas vi hinner ses då! 

Puss och kram 

Elin ❤




Till top