Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Plötsligt slog det mig...

Elin filosoferar, Lundalivet, Studier Permalink0
...Att jag faktiskt gör det här nu. Att jag faktiskt har kommit hem från Paris, att jag börjat plugga på riktigt, att jag flyttat till skåne, att jag bor i en lägenhet, att jag har ett gymkort, och att jag precis lagt över 3000 på ett par nya glasögon... Är det nu man är vuxen? 
 
Jag har så svårt att vänja mig vid förändringar. Inte att jag tycker de är jobbiga, (oftast inte) men det tar bara så sjukt lång tid för min hjärna att hänga med när mitt liv ändras! Så nu sitter jag här i tysta salen och ler lite för mig själv. För livet är på top just nu. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle kännas såhär bra när jag i panik satt framför dataskärmen och såg att jag blivit antagen.
 
När jag var yngre var jag förresten övertygad om att juridik var det torraste och mest dammiga man någonsin kunde plugga. Och nu sitter jag här och läser om olika argumentationsfel. Jag älskar hur livet är så oförutsägbart! 
 
Idag är det ju fredag! (Wohoo) Men det blir inget festande för mig denna helgen, bara massa häng med mina böcker och min tekopp. Fast ikväll ska jag och Lollo ändå titta förbi Göteborgs nation och säga hej till Julia och Johan som jobbar i baren ikväll. 
 
Nu tillbaka till "Fallacies of ambiguity"! 
 
Puss och kram 
 
Elin ❤
 

Blivande jurist!
 
Till top