Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Röjar-laget på Göteborgs

Festligheter, Lundalivet Permalink0
Tänkte uppdatera er lite om hur fredagen och min debut bakom en bar gick!
Vi fick veta precis innan vi skulle samlas att vi tydligen skulle servera på en sittning första gången vi jobbade. Kaos var det. Vi började med att ställa upp alla bord och stolar, duka och fylla alla barer. Sen hade vi lite peppsnack med laget innan alla systemvetare vällde in. Sen började kaoset. Jag sprang som en galning fram och tillbaka från köket med tallrikar efter tallrikar och bestick, förrätt huvudrätt och efterätt. Folk stod upp och vrålade, sjöng och härjade som på våran första sittning på Göteborgs. Blev lite dock lite sur när vissa inte kunde sköta sig och bete sig någorlunda acceptabelt. 
Sen blev det kväll och nattklubben öppnade. Och äntligen dags att glida in i baren! Det var så sjukt kul verkligen. Göra drinkar och käka godis. Sista timmen stod jag i garderoben när alla skulle hämta ut sina grejer. Men vid det laget hade jag så jäkla ont i knäna att jag bara ville hem och sova. 

Efter stängning var det dags att städa... Moppa upp all skit systemvetarna hade grisat ner. Städa barerna och ställa tillbaka alla stolar och bord. 
Klockan 4 började vi shotta i köket för att sedan dra på sexa (efterfest då man jobbat) i parentesens korridorkök. Vilket sjukt röj det blev, och plötsligt hade jag inte lika ont i knäna längre haha.
Riktigt trött var man på lördagen men så sjukt kul att festa med hela röjar-laget fram till 6-7 på morgonen! 

Denna veckan har det inte hänt så mycket hittills, bara massa plugg. Vi har ju tenta om typ en vecka så alla har ju redan börjat stressa upp sig inför den. Känns ändå okej men massa kva att lära sig så blir nog inte jättemycket tid över till bloggen tyvärr! 

Uppdaterar er när jag kan såklart.

Puss och kram 

Elin ❤


Bästa kollergorna Lollo och Elli!

Kaos. 


Mitt livs första hotshots!


Härjig sexa!
Till top