Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Studentlivets ups and downs

Elin filosoferar, Festligheter Permalink0
Jag vet att jag bara varit student i lite drygt en månad, men jag kan redan nu förstå vad det är folk älskar så mycket med studentlivet, och med Lund.
Visserligen är ju inte fyra timmars pluggande i sveriges tystaste lässal något man längtar till när man kliver upp på morgonen, (även om man förhoppningsvis läser om något som intresserar en) men det är ändå något speciellt med att gå genom svängdörrarna på Juridicum. Hela stället andas kunskap och intelligens och det känns lite som en sluten värld endast för invigna. 
Notera att jag som sagt endast hängt här en månad. Om fyra år är jag säkert hur trött som helst på alla trötta hyllor med internationella rättsfall från 80-talet.
 
Men jag gillar verkligen studentlivet, Jag gillar att leva spartanskt på ett härligt sätt. Som när man sitter i ett korridorkök och dricker oboy ur en gammal syltburk. Eller när man öppnar kylen och inser att där bara finns en skidbacke-ost, lite tomatsås och flytande margarin. Och att man har slut på pengar till och med för nettos prisnivå. 
Eller som imorse när jag ser att mina rumskompisar har tagit till en hushållsrulle i badrummet då toapappret är slut. Jag älskar det.
 
Nej, nu måste jag återgå till mitt pluggande. Kommer inte hinna läsa så mycket imorgon då jag ska jobba i baren på Gbgs nation med Elli och Lollo! Ska bli hur kul som helst. 
 
Puss och kram
 
Elin ❤
 


 
Till top