Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Dags att ta tag i mitt liv

Studier, Termin 1 studier, termin 1 Permalink0
Med slutet på novoschperioden börjar också "allvaret" i skolan. Nu är det ju visserligen nästan två veckor kvar till Novischfesten, men jag känner ändå att jag får lite panik över hur oseriöst jag har skött skolan de sista dagarna. Inte läst något innan föreläsningarna, inte läst något efter, ja knappt öppnat en bok på hela tiden. 
Troligen tappar man ju väldigt mycket studievana och disciplin när man inte pluggat på två år, och jag kommer ihåg hur konstigt det kändes att komma hem från jobbet och inte behöva sätta sig och läsa något när jag började jobba efter studenten. 
Men eftersom det nu känns precis tvärt om, är det nog dags att börja skärpa till sig innan det är risk för full panik.
Måste bara hitta motivationen, eller kanske bara tvinga mig själv att läsa. För hur spännande låter en avhandling på engelska från 1917 om olika betydelser och korrelater till rättighetsbegrepp..? 
 
Men jag är faktikst lite stolt över mig själv också, eftersom jag äntligen släpat mig till gymmet och köpt gymkort! Det känns faktiskt riktigt bra. Måste bara bli frisk så jag kan börja träna! 
 
Nu måste jag dra tillbaka in till skolan för en två timmar föreläsning med Uta... Heliga Maria ge mig styrka. 
 
Puss och kram 
 
Elin ♥
 
 
Lite trött gäng på morgonen
 

Hoppas att mina nya träningsbyxor ska få mig att skutta till gymmet!
Till top