Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

...Fast allt är inte bara fest

Studier, Termin 1 studier, termin 1 Permalink0
Skolan har ju faktiskt börjat också. Och det kommer krävas en del ansträngning för att komma in i juridiken kan jag säga. Det är ett helt nytt språk jag måste lära mig. Alltså bokstavligt talat. 
Dammiga tunga lagtexter på gammal svenska, långa krångliga paragrafer och en terminololgi som skulle få den mest allmänbildade svensson att erkänna sig besegrad. 
Vi försöker alla hänga med på föreläsningarna, antecknar som galningar, men förstår kanske drygt hälften av vad som tas upp och allt går väldigt fort. 
 
Har köpt alla mina böcker och kompendium till första terminen nu i alla fall, en imponerande (och olycksbådande?) hög. Så nu kan jag förbereda mig inför de kommande föreläsningarna. 
Bara att börja sätta tänderna i alla lagtexter! Mums. 
 
När ni läser detta är jag förresten på min första sitting. Ska bli såååå kuuuuul wihooo!

Hej så länge!
 
Elin ♥
Till top