Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Nya träningsrutiner och en sista stor fest

Festligheter, Träning Permalink1
För första gången på år och dar tränar jag regelbundet. Det känns helt grymt! När jag bodde i Paris ville jag inget hellre än att träna, men priserna på gymkort i Frankrike ligger på en heelt annan nivå än i Sverige, och inget man kan motivera med en trött au pair-lön. Försökte mig på ett halvhjärtat försök att springa (det var som att försöka ge sig ut och springa mitt i innerstan ungefär) och träna själv men det var så sjukt svårt att hitta motivation och tid. 
Nu däremot funkar det hur bra som helst. Lund är ju så litet att man kan gå från Juridicum till gymmet på fem minuter, och då blir det grymt smidigt att dra dit före eller efter någon föreläsning. Julia har dessutom gymkort på samma ställe (24seven) så vi tränar tillsammans när vi kan. Helt perfekt!
 
I övrigt händer det inte så mycket bloggbart i skolan. Vi har haft några sista novisch-uppgifter att göra denna veckan, bland annat att måla en tavla till förmännen, skriva en dikt, göra en musikvideo, och ett hemligt uppdrag varje grupp får fundera ut själva. Jag känner väl lite att alla tappat gnistan såhär i slutet... Det ska faktiskt bli ganska skönt när novischperioden är över, fast det har varit så sinnessjukt roligt! 
 
Imorgon är Juridiska Föreningens novischfest, som stor avslutning på hela den här fantastiska månaden. Ska bli riktigt kul! Vi ska hem till Julia på lite förfest efter skolan, och jag tänkte ta på mig att fixa goda drinkar till alla. Lägger upp bilder på mig och bästa gänget imorgon!
 
Puss och kram
 
Elin ♥
#1 - - Hemlig:

Kommer bli så fett jao jao
SKS SKS <33
/ Hemlig bloggläsare

Till top