Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

TGIF

Lundalivet, Studier, Termin 1 studentlivet, studier, termin 1 Permalink0
Nu har det drabbat även mig, viruset som haft juridicum i sitt grepp hela veckan. Men skit samma! Ikväll är det fadderkväll på parentesen inför ännu en temasittning imorgon. Blir säkert lika kul som vanligt! Fast alla har fått strikta order om att sköta sig bättre än på förra sittningen, som jag tror blivit lite smått legendarisk här i Lund... (har hört lite rykten från folk på andra program.)
 
Idag hade vi vårat rättegångsspel i skolan, och vi har nu officiellt fått hela 3 (!) högskolepoäng på juristprogrammet! Grattis till oss.  
Själva rättegången var rätt kul. Jag spelade vittne, en go gubbe med 'stor kunskap' om husbilsbranchen. Fick sitta och bre på med min värsta göteborgska och dra dåliga ordskämt såklart.
"Hur märkte du att husbilen i fråga var tillverkad i Polen? - De' ser man ju på-lacken!" Eh.. ja. Kan ju tillägga att vi förlorade målet haha. 
 
Nu har jag inte tid att ligga och tycka synd om mig själv längre! Bara att dra i sig lite ipren och tagga för ikväll!

Puss och kram 
 
Elin ♥
 
 
Till top