Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Utom all kontroll

Festligheter, Lundalivet fest, studentlivet, uteliv Permalink0
Sittningen i fredags var det sjukaste jag varit med om. Jag ska försöka förklara, men om man inte var där är det fortfarande svårt att förstå det totala kaos som rådde.
Okej. Vårat lag var utklädda till Baywatch, förfestade och härjade på malmö nation i ett litet korridorkök först innan vi drog i samlad trupp och vrålade våra ramsor påväg till sittningen på GBG. När vi väl kom in där var det totalt kaos.
Jag tror inte någon satt ner på hela tiden. Alla bara trycktes in, stod på borden, stolarna, vrålade ramsor, kastade vatten, kastade chokladpudding, och spillde ärtsoppa överallt så hela lokalen och alla trasiga bord tillslut badade i någon slags grön sörja. Sedan skulle förmännen få något sagt (tror jag) men alla bara fortsatte kaosa. Jo, vissa satt faktiskt ner en minut och tryckte i sig huvudrätten sen, bland annat jag för det var så sjukt god vegetarisk mat. Men innan de hann servera efterrätten i kalabaliken spydde några morötter eller robotar och då blev vi utslängda. 
 
Så alla lagen drog på gemensam mellanfest på parentesen, innan vi gick tillbaka till göteborgs nation för att fortsätta festa. (Ett under att vi ens blev insläppta igen?) En sjukt grisig kväll som hur som helst avslutades med ganska bra fest. 
Vi har fått höra efteråt att det var en av de absolut blötaste sittningar göteborgs nånsin haft. Helt sjukt var det i alla fall. 
 
 Detta är för övrigt den enda blogg-bara bilden på min telefon från i fredags... Från förfesten på malmö.
 
Nu tänkte jag faktiskt öppna mina böcker för första gången! Kan behövas efter denna helgen. Nu laddar vi för en ny vecka på juridicum!
 
Elin ♥
 
 
P.S. Ska försöka bli bättre på att uppdatera oftare! 
Till top