Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Höstfesten 2014

Festligheter, Lundalivet, Termin 3 Permalink0
Dags för ännu en sen uppdatering! Vet att ni älskar det!
Juridiska föreningens årliga höstfest var alltså för exakt en vecka sen, (vilket även är ungefär så lång tid jag behövde från att återhämta mig, hehe). Jag var en av barcheferna och jobbade alltså både innan, under och efter middagen. Först skulle 15 bord dukas till perfektion, redan klockan två på eftermiddagen. Det tog lite tid och pill innan allt var klart för att ta emot 500 middagsgäster. När det var klart satte vi i barlaget igång med att göra i ordning alla barer. Detta innefattade bla. att skära upp 60 citroner och lime, packa upp orimliga mängder öl, vin och sprit, och hälla upp 500 glas champagne till välkomstdrinken (samtidigt som vi var iförda någon sorts oklar kliande hatt). Men vi fick hur mycket hjälp som helst av alla andra superduktiga jobbare att fixa allt!
När så middagen började höll vi oss i bakgrunden, så jag såg tyvärr ingenting av underhållning eller talen. Men däremot när middagen var slut så började vårt jobb på allvar! Jag var chef för baren som låg inne i en lite mindre sal, (konsertsalen) dit alla släpptes in direkt efter att dörrarna till stora festsalen hade öppnats. Det blev riktigt hektiskt, och riktigt riktigt roligt! Faktiskt mycket roligare än att stå i baren på Göteborgs nation. Folk var på så grymt bra fest-humör och alla dansade loss, inklusive oss i baren!
Allt eftersom kvällen fortsatte blev jobbarna tröttare och tröttare, och när vi stängde vår bar en timme innan festen slutade ville jag redan lägga mig ner och sova var som helst. Då var det dock tre hela timmar kvar att jobba, men det gick ändå förvånansvärt fort att ställa i ordning allt och städa alla lokaler efter att festens sista kämpar hade dragit sig hem någon gång efter tre på morgonen. 
Jag var riktigt trött och sliten när jag kom hem klockan fem, men jag hade haft en otroligt rolig natt! 
Måste även passa på att ge en sjukt stor eloge till kämparna i festmästeriet som planerat och genomfört hela höstfesten. Linn, Alfred, Erik, Amanda och Josefine - ni är verkligen grymma!!
Bjuder som vanligt på lite bilder. 
 
Puss och kram 
Elin ♡


 
(Bild från JFs facebooksida)
 
 
 
(Bild från JFs facebooksida)
 
Los barchefs
 
Pappsen har koll på det där med att utfodra 45 hungriga studenter... :)
Till top