Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Hur hinner man med?

Elin filosoferar, Lundalivet, Personligt Permalink0
Jag antar att det är en del i hela grejen med att bli vuxen, att lära sig lägga sitt "livspussel". Men man inser inte hur få timmar det faktiskt finns på ett dygn, innan man i sitt huvud naivt försöker klämma in allt man har lovat sig själv att ta tag i under det nya året. Hur hinner man med?
I en idealvärld hade jag skuttat upp ur sängen omänskligt tidigt på morgonen, helst innan klockan 6, pigg som en lärka och redo att ta mig an dagen med obotlig optimism. Jag hade alltid haft nytvättade och fint vikta kläder i min garderob, fullt med god mat i kylskåpet, träningsväskan i handen, legat i fas i plugget samtidigt som jag bokade in nästa roliga utekväll med mina vänner..... Eh ja, drömma går ju.
Istället är jag en trött, dreglande zombie innan klockan 9 på morgonen, har oftast en tvättkorg som är så full att berget med tvätt när som helst riskerar att tippa över. I mitt kylskåp finns just nu en avslagen flaska julmust, en halv rödlök samt en flaska BBQ-sås, jag har slarvat bort mitt gymkort, och bloggar uppenbarligen just nu istället för att göra det jag borde i skolan. (Måste sluta vara så brutalt ärlig på bloggen, haha.) 
 
Puss och kram
Elin ♡
 
 
Till top