Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Första dagen på resten av mitt liv

Lundalivet, Studier studentlivet, studier, uppladdning Permalink0
Cyklade till skolan vid halv nio imorse... Lite nervös, men mest upprymd av tanken på att nu börjar det. Nu börjar det på riktigt och det är en sån konstig och bra känsla!
 
Inskrivningen började med att alla nervöst smög in i salen och kikade på varandra lite nyfiket. Sedan började några olika reprensentanter från JF (juridiska föreningen) och studienämden presentera intro-veckans schema. Efter en dryg timme var det registrering och sen fika i JFs lokaler. 
Har redan nu träffat några riktigt sköna skåningar så kvällen ser minst sagt lovande ut! 
 
När registreringen var avklarad åt vi lunch på Malmö nation för det otroliga priset 35kr. Då ingick både kycklingsallad, kaffe, samt kanske den godaste äppelpajen jag ätit. Bara den vann nästan över mig till ett medlemsskap i nationen! 
Man får välja en nation att gå med i, men jag känner att jag inte kan svika Göteborgs nation första terminen... Man får såklart närvara på alla fester och liknande på alla nationer så vilken man väljer spelar inte så stor roll tydligen. (Man kan också byta inför varje ny termin.)
 
Efter lunchen var det "fakultetshälsning" där juridiska fakultetens viktigaste personer hälsade oss välkomna till programmet och berättade lite kort om vad vi kommer att läsa, samt universitetets historia. Det var både lektorer, professorer, doktorander och docenter. Herregud så seriöst det låter haha. Men de var jättesköna! Och vissa var också mina framtida lärare. 
 
Nej nu ska jag laga nått käk och sedan fixa mig inför JF-puben och Västgöta nation ikväll!
 
Hej så länge!
 
Elin ♥
Till top