Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Lund på min cykel

Lundalivet Lund, studentlivet, uppladdning Permalink1
Jag bor i en så himla fin liten stad. Kullerstensgator, pastellfärgade fasader, fontäner och små gulliga butiker i nästan varenda hörn. 
 
Började dagen med ett besök på Netto här i området, och även om jag tyckte deras sortiment var i minsta laget (de hade t ex ingen frysdisk och ingen fisk), kan jag i alla fall inte klaga på deras priser! Jag köpte massor av mat, 1 kg pasta, frukt och grönsaker, totalt två fulla kassar jag kämpade med att släpa hem. Allting för bara 184 kronor! Det var det sjukaste jag varit med om i en mataffär! Jag blev så förvånad att jag var tvungen att fråga killen i kassan om han räknat rätt haha.
Efter att jag käkat frukost, (ja, ni läste rätt.) tog jag min gamla retro-hoj och drog in till stan. Jag klockade, och det tar mig bara 12 minuter att komma till skolan! Hur grymt som helst.
 
Cyklade runt ett tag och bara försökte få grepp om hur fasen man hittar i den här stan. Efter kanske 2 timmar kände jag ändå att jag fått liiite koll. Tur det. Och jag fick se så mycket fint på vägen. 
 
Imorgon är det inskrivning! Jag är lite nervös måste jag erkänna.... 
 
Hej så länge!
 
Elin ♥

 
 
 
#1 - - Evelina:

Hej Elin!
Ser ut som att du kommer trivas i Lund!
Kan du inte ändra under inställningar att "lämna ut hela inlägg i rss-flödet"? :) Enklare att följa bloggen med bloggläsare då! :)
Kram

Svar: Hej! Ja det ska jag absolut försöka fixa! Kul att du följer mig :) kram!
Elin Gustafsson

Till top