Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Grisigaste helgen på länge

Festligheter, Helgäventyr, Lundalivet Permalink0
Jag hoppas ni är nyfikna på hur kajplatsresan var! För här kommer en sammanfattning av den grisigaste helgen på länge!
 
Det hela började med att panik-handla ett fult lucialinne på lördagsförmiddagen. Sedan drog vi på förfest på parentesen vid tolvtiden. Det var fullt röj i köket som vanligt, och massa fler jobbare från göteborgs nation var också där. Jag slängde på mig min utklädnad. (Min grupp hade det mest idiotiska temat, vi skulle vara "pre-födsel" och så hade något ljushuvud kommit på att vi borde vara Gud.) Jag hade därför på mig änglavingar, gloria, lucialinne och stort vitt skägg, gjort av bomull fasthäftat på resårband. Behöver jag tillägga att jag såg ut som en fullkommlig idiot? Haha! 
Efter det drog till göteborgs nation för att sätta oss på bussen mot 'okänt resmål'. 
Väl framme i den lilla stugan mitt ute i skogen skulle vi skriva ramsor, hitta på laglåtar, och sen tävla med våra spex. Vi körde irlänsk julafton, (för er som vet vad det är), öl-kubb, äggkastnings-stafett och massa sånt. Sen efter ett tag drog festen igång! Det var röj i princip från klockan fyra, sedan var det sittningsmiddag, och sen mer röj! Folk sprang in och ut ur bastun, satt framför braskaminen, dansade, eller röjde runt i något av rummen. 
Festen pågick till typ fem på morgonen, men vid ett någon gång efter tolv timmars supande var vi helt slut, så vi drog upp och la oss. (Men kunde ju inte direkt sova). Sen några timmar senare ramlar Lukas in och börjar svamla om att Jon har skurit upp sin tå och ska åka ambulans till sjukhuset i Helsingborg. Haha kaos. 
 
I söndags såg stugan ut som ett slagfält. Och fyrtio zombies gled runt i slow motion och städade upp öl, burkar, och all annan skit vi röjt runt. 
Det var en skitrolig resa i alla fall! 
Har tyvärr inga bilder mer än denna fina på mig som Gud och Johan som 40års-kris-motorcykelknutte, och en på Kevin och Lukas, även de i fasthäftat skägg. Håll tillgodo!
 
Puss och kram
 
Elin ♥ 
 
 
 
Till top