Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

"Jag trodde hon sa grejsgrejs och inte regress..."

Festligheter, Lundalivet, Studier, Termin 1 fest, studentlivet, studier, termin 1 Permalink0
Idag har "allvaret" börjat för oss. Dvs nu har vi börjat läsa något vi faktiskt ska ha tenta på om några veckor. Dagen började med en föreläsning om rättskällor, och rättsfilosofi med Dahlman. Det var verkligen jätteintressant, och handlade om precis såna saker inom juridiken som fascinerar mig. Både historia, juridik och filosofi i ett!

Andra föreläsningen var det värre med. När 'Uta' någonting, direkt från det tysk-dansk-grötiga gränslandet stod och mumlade obegripligt om redan obegripliga saker, visade bisarra teckningar på streckgubbar, samt en bildspel på en gammal/ung Hans Kelsen... Blev allt lite oklart. Tillslut satt alla på vår rad (som vanligt) och fnissade ikapp. Men vi lyckades ändå anteckna typ 10 sidor (obegripliga) anteckningar! 
På fredag är det dags för novischfest på Göteborgs nation. Ska bli riktigt kul! Måste bara hitta en snygg klänning först vilket inte är det lättaste...Sittningen i lördags var förresten hur grym som helst. God mat, skön stämning, roliga ramsor och spex, inget kladdande med mat eller förstörd inredning. Alla hade genomfört sina teman riktigt bra och jag tror alla hade en väldigt trevlig kväll! 


Det hade jag och Pelli i alla fall! 
Nu ska jag sätta mig med lite plugg och läsa innan föreläsnigen imorgon. Måste verkligen försöka bli bättre på det där.

Puss och kram
Elin ♥
Till top