Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Sista helgen i september i bilder

Festligheter, Helgäventyr Permalink0
Novischfesten med mina bästa brudar
 
Bästa gänget på Juridicum!
 
Hade så sjukt kul på novischfesten i fredags! Jag var hur taggad som helst och satt bara och sjöng sista halvtimmen på sista föreläsningen om dygdetik. Grymt att vi blev släppta en kvart tidigare.
Drog sen hem fort och bytte om, fixade håret, stolpade in på systemet i 13cm klackar och klänning, åkte hem till Julia på förfest med de andra, var där max en halvtimme, fixade om håret igen, alla sprang till bussen (vi måste sett helt efterblivna ut) och åkte tillbaka in till Lund och till AF-borgen. Stressigt!
 
Middagen var helt okej, men jag satt mest och önskade att den skulle vara över eftersom jag var så sugen på att festa. Dumma sången "klang och jubeltid" eller vad den heter som aldrig ville ta slut.
Men sen var det äntligen stort eftersläpp med alla novisch-ekonomer. Riktigt bra fest, och vi stannade ända tills det stängde. Fast alla hade som vanligt tappat bort varandra innan kvällen var slut haha. 
 
 
 
 
 
 
I går drog jag och Johan till Köpenhamn. Det var verkligen kanonfint höstväder och vi flanerade runt i solen och såg staden från sin bästa sida med små mysiga butiker, cafér och gulliga hus. Tillslut hamnade vi på bryggan vid hamninloppet på en uteservering. Riktigt varmt i solen och hur gött som helst. 
 
Nu ska jag dra tillbaka in till Juridicum och sätta mig med böckerna i bibloteket en stund.
Tre veckor kvar till tenta!
 
Puss och kram
 
Elin ♥
 
 
Till top