Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Man saknar allt av värde, varje månad den 24e

Elin filosoferar, Lundalivet Permalink0
På något mirakulöst sätt har jag lyckats få CSN-bidraget att räcka nästan hela vägen - igen! Känns som om man upptäcker redan efter några dagar att "hoppsan nu har jag redan bränt 2600 kronor på jag vet inte vad..." men man lyckas ändå kräma ut några fattiga burkmats-middagar till i slutet av månaden. 
Det är konstigt det där med pengar, det verkar som ju mer man får, desto mindre har man kvar dagen innan löning. Kan eventuellt någon som inte grät på nationella provet i matte B förklara detta med lämplig komplicerad kurva??
 
Hur som helst, jag var "hemma" en snabb sväng igår efter skolan och hann packa i stort sett alla mina pryla inför flytten nästa vecka. Tror aldrig någon varit såhär peppad på att flytta in på ulrikedal, haha. Men detta kommer bli mitt första EGNA ställe. Asså på riktigt MITT. Jag flyttade ju hemifrån redan 2012 när jag flyttade till Paris, men då bodde jag inneboende, och det har jag ju gjort hittills i Lund också. Så jag är sjukt sugen på att få skapa mig ett eget litet ställe för första gången. Och det blir självklart en korridors-inflyttningsfest! 
 
Nu: tillbaka till boken!
 
Puss och kram skumbanan 
 
Elin ♥
 
P.S. Hittade lite böcker hemma på franska som jag optimistisk nog tog med mig när jag flyttade till Lund för "jag kommer säkert ha tid att läsa dom"... jo tack, det första man vill göra efter en hel dag i tysta lässalen är verkligen att komma hem och sen sätta sig och LÄSA. Bra tänkt Elin! 
 
Till top