Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Första karnevalsmötet och mina första egna nycklar

Futuralkarneval 2014, Lundalivet, Personligt Permalink0
Sitter på ännu ett rättsfallsseminaruim, haha. Det är väldigt tacksam bloggtid eftersom man ändå bara sitter och "lyssnar" i tre timmar och inte orkar hänga med på exakt alla djupgående analyser av var i ett hus man kan hitta olika fuktskador och liknande som Ola kan snöa in sig på i timmar. 
 
Hur som helst, i måndags var det dags för det första mötet med min tältgrupp under karnevalen! Och Johans, skulle det visa sig. Vi hade sökt säkert 8 olika tält, och hamnar i samma! Lite otippat, men vårat tält verkar sjukt kul och sjukt flummigt... Arbetsnamnet är "Gå på vatten med Jesus"... Gruppen verkar vara en skön blandning av folk från många olika program, och tillsammans ska vi skapa ett (förhoppningsvis) grymt tält under karnevalen! Fortsättning följer :)
 
Innan seminariet idag har jag dessutom varit uppe vid LTH och hämtat ut mina första alldeles egna nycklar! Flyttlasset går imorgon, SPÄNNANDE! 
 
Hittade förresten lite sköna bilder från uppropskön i februari på google:
Här krigade vi i 10 timmar
 
Sedan kom man in i AF-borgen och fick välja sektioner, nu hoppas jag tältnöjen är värt mödan av den där kön! 
 
Puss och kram
 
Elin ♥
Till top