Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Jag bor på ett café

Lundalivet, Studier, Termin 4 Permalink0
Att skriva en uppsats kan vara väldigt slappt har jag märkt.
Man tänker saker som "varför gå upp redan klockan 7? jag kan ligga kvar lite till", och "jag kan ju skriva lite var som helst, jag går och tar en kaffe.", samt ännu värre, "jag kan ta det lite lugnt idag, så börjar jag verkligen skriva imorgon!".
Detta har för min del slutat med att jag varje dag den senaste veckan drällt in på Espressohouse vid 11-tiden, och sedan slö-skrivit och letat lite information till 5-tiden, självklart med en lite för lång lunchpaus inräknat. Mitt "mañana mañana"-tänk är ytterst illavarslande eftersom min uppsats ska vara inlämnad om mindre än en vecka. Dags att ta tag i mig själv. Men det är väldigt svårt att motivera (tvinga) sig själv att plugga nu när det bara är två ynka veckor kvar till det ljuva sommmarlovet. 
 
Förhoppningsvis kommer även en av mina bästa vänner ner och hälsar på mig några dagar precis efter uppsatsen är inlämnad och jag (nästan) är helt ledig, längtar! 
 
Nej nu ska jag plugga slut på mina sista 10% batteri på datorn. 
 
Puss och kram
Elin ♥
 
 
Till top