Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Redo att slänga ut min telefon genom fönstret (+ uppdatering från helgen)

Lundalivet Permalink0
För tillfället har smart-comviq inaktiverat mitt simkort i mobilen utan att skicka ett nytt. Vilket innebär att de i princip dödat mitt sociala liv. Så om du ringt, smsat, skickat telegram, morsekod, faxat, eller på annat sätt försökt kontakta mig elektroniskt, så jag är ledsen, det går inte. Tack vare comviq nås jag just nu endast via röksignaler. 
 
Nu till en uppdatering från helgen.
I fredags jobbade jag ju som sagt på Göteborgs nation. Det var, minst sagt, händelselöst. När vi öppnade var det inte en jävel utanför, och hela lokalen vara bara fylld med jobbare första halvtimmen. När de första tre stackarna som letade sig dit kom ner för trappan är det första de ser fem personer som gör vågen för dem... Eh ja, det var dött därinne. Men när jag stod i baren kom det ett gäng på åtta killar som beställde en massa shots så då ficka jag ju lite att göra i alla fall.
Sexan efteråt på B2 var dock rätt nice! Även om jag var sjukt trött och mest kände för att dricka några öl och chilla, och inte riktigt var jättetaggad på en kastrull full med vodka och fun light samt shottävling och öl-bong. Men det var kul! Nästan hela Johans korridor var med, och det bor nästan uteslutande skönt folk här, så klart det blev bra fest. Sen gick vi in på rummet och sov vid sju tror jag. Så nice att bara behöva gå tio meter till sängen när man är helt slut, hehe.
 
Gårdagen spenderades med att sova till halv tre, beställa hem pizza och kolla film. Klassisk efter-sexa-bakisdag. 
 
Idag har vi (jag) tagit tag i våra liv lite, tvingat Johan till en gemensam ansträngning för att få till storstädning i rummet som bokstavligt talat såg ut som en svinstia när vi vaknade imorse. Jag bara fick panik på den misär vi levde i, så nu är allt faktiskt skinande rent och vi har möblerat om lite för att få plats med soffan som kommer i veckan. Ska bli så skönt att få hit den!
 
Nu ska vi äta glass som belöning för att vi städat så duktigt.
 
Puss och kram
 
Elin ♥
 
 
 
Till top