Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Caféhäng i höstregn

Lundalivet, Studier, Termin 1 studentlivet, studier, termin 1 Permalink0
Har haft en väldigt lugn dag idag, fast möjligen fått i mig lite för mycket kaffe... 
Började klockan åtta imorse med en två timmar föreläsning om hur de civilprocessrättsliga grunderna ser ut. (På svenska: hur en rättegång går till.) Ganska intressant faktiskt. Och jag tror alla i vårt gäng känner att vi hänger med lite bättre nu än precis i början då man bara satt och gapade samt antecknade tills fingrarna blödde, typ. Så det är ju skönt. 
Vi slutade ju vid tio, och drog sen till ett café/inredningsbutik (?) och pluggade lite tillsammans. Okej så mycket pluggande blev det inte, men det var såklart jättemysigt ändå då jag hänger med skånes skönaste folk!
 
Denna veckan är "rättegångsveckan" då vi i grupper ska skriva en stämningsansökan, ett svaromål, och sedan ha en rättegång där man antingen kan vara på den kärande eller svarandes sida. Ganska lite plugg, och ingen tenta på delkursen vilket är rätt skönt då vi samtidigt är inne i novisch-perioden med allt vad det innebär. 
 
På lördag har vi nästa sittning... Men vi har fått order från faddrarna att det inte får bli lika vilt som på gbgs, vilket ju är bra. Känner mig inte jättesugen på att betala pengar för en sådan sittningen igen. Om jag skulle få för mig att frivilligt kladda ner mig själv med ärtsoppa och chokladpudding kan jag göra det gratis liksom. 
 
Såhär trevligt hade vi idag ialla fall. 
 
 
 
We ♥ Ernst
 
Plugg plugg
 
Seriös koffeinöverdos på Juridicum
 
Lojloj gör allt utom att plugga hihi
 
Gillar verkligen höstens mysiga caféhäng och duggregn i sensommarvinden. 
Har aldrig haft det så bra som nu. 
 
Puss och kram 
 
Elin ♥
 
 
Till top