Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Grötigt i huvet

Lundalivet, Studier, Termin 1 studentlivet, studier, termin 1 Permalink0
Sitter och funderar lite på vad jag egentligen gjort idag... Har haft en så lång och tråkig dag att jag är helt körd i huvudet. Har varit i skolan ca kl 8-17 de två senaste dagarna och jobbat gärnet med grupparbetet vi håller på med. (Okej det har gått jäkligt trögt för oss, men vi har krigat på ändå!)
I korta drag får man två rättsfall som blivit prövade i HD och sedan ska man skriva en stämningsansökan och ett svaromål, med stöd i lagtexten för att gagna antingen ena eller andra parten. Ganska intressant, men väldigt frustrerade efter sådär nio timmars grävande i paragrafer och skummande av gamla rättsfall. 
 
Det hela avslutas på fredag med ett rättegångsspel, och efter det har vi faktiskt klarat av den första delkursen på utbildningen! Känns ju rätt gött. 
 
Andra trevliga saker att se fram emot fram över är bland annat:
  • Fadderkväll på fredag + utgång
  • Temasittning på malmö nation på lördag
  • Novischfest på gbg nation 20/9
  • Juristernas novischfest 27/9
  • Jobba på gbg nation med Ellinor och Lollo 4/10
 
Nu ska jag äta lite kladdkaka som min roomie lagat. Hon är kung på att baka. Och sen bara lägga mig och slökolla på en film eller något annat som kräver minimal intelektuell ansträngning. Fasen, jag måste tvätta först, har totalt slut på rena underkläder. 
 

Puss och kram
 
Elin ♥
 
 Fina Lund
Till top