Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

Konsten att kombinera

Festligheter, Lundalivet, Studier, Termin 1 fest, studentlivet, studier, termin 1, uteliv Permalink0
Ja då var det dags för lite fest ikväll igen!
Denna gång en fadderkväll där vi ska spåna fram nya ramsor, utklädnander och annat kul till fredagens temasittning på GBG nation. Vi har fått höra av faddrarna att, slå sönder stolar är minimikrav, bord obligatoriskt, och takplattor önskvärt. Jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig... men tydligen något helt sjukt! 
Ikväll blir det nog också utgång på Westgöta nation med hela gänget. Riktigt kul, som vanligt. Behöver jag säga att jag älskar detta livet? ♥

"Jag sa JURIST, fy fan va bra
det är vi som samhället förvalta ska
 
Jag sa LUND, fy fan va rätt,
för livet här är så JÄVLA FETT!"
 
Sittningen igår var jättetrevlig. Vi åt ärtsoppa, sjöng sånger från JFs sångbok, och drack punch. (USCH
Det var liksom tänkt som ett genrep inför den stora Novischbalen i slutet av månaden. Massa etikettinstruktioner, hur man skålar, när man ska säga olika ramsor, titta på bordsherren, titta på sin bordsdam-granne, titta på den mittemot..... Lite krångligt, och folk bara tittade åt alla håll hela tiden haha! 
 
Men detta inlägget var ju inte bara tänkt att handla om vårt oavbrutna festande, nej, man måste lära sig att kombinera ett bra uteliv med en bra ansträngning i skolan! Så idag var det bara att kvittrande dra sig upp med ett leende på läpparna klockan sju, cykla upp upp upp för den där j*vla Tornagatan, för att sen spendera två timmar med att lyssna på Niklas flumma fram köplagen.
Hans unge har tydligen kolik för tillfället, så bristen på sömn gjorde honom om möjligt ännu flummigare än vanligt. Toppen... 
 
Nej nu måste jag snart dra, igen! Festen kallar.
 
Puss och kram
 
Elin ♥
 
Konsten att kombinera fest...
 
Med plugg! 
Till top