Lost in Skåneland

Juriststudent. Festmästare. Badkars-filosof. Motvillig kaffedrickare. Obotlig realist. Frankofil. Miljöaktivist. Partypingla. Lost in Skåneland.

2015

Lundalivet, Studier, Termin 4 Permalink0
Efter ett lååångt uppehåll från bloggandet, med jul"lov" och tentaplugg är jag tillbaka!
(Till min lilla men ack så trogna skara läsare som har varit inne på bloggen varje dag under den senaste månaden - ni är så söta. Puss på er.)

Nu är det alltså ett nytt år och plötsligt har man gått 1/3 av utbildningen. När hände det? Måste verkligen börja ta vara på tiden som är kvar.
Termin 4 är hittills... jättetråkig. Alltså förlåt men det är verkligen sant. Jag kan helt ärligt  inte komma på så mycket saker som teoretiskt sett skulle kunna vara tråkigare än ärendehandläggningen på allmänna förvaltningsmyndigheter och förvaltningsprocesslagsöverklanderättskriterier... Typ. 
Men det är bara som vanligt, att bita ihop och lära sig skiten. Det är ju inte detta jag vill göra egentligen, det är bara ett steg på vägen dit jag vill komma. Nästa termin ser jag dock verkligen fram emot. Processrätt och straffrätt. Äntligen. (Om nu inte det heller skulle vara intressant är jag helt körd på denna utbildingen och går nog och dränker mig i sjön-sjön.)
 
Men tillsvidare borde jag fortsätta gräva ner mig i "allmän förvaltningsrätt" och hoppas på ett mirakel... 

Puss och kram
Elin ♡

 
 
Till top